fbpx
A CoruñaEntrevistasJavier Pereira Gasamáns

Cloaca: “A pandemia foi o golpe definitivo para a escena underground”

Por Javier Pereira Gasamáns

Bento Carroña e Rata Ray forman o dúo Cloaca. Foto: Alejandro Mariño Cortés

‘Vertido tóxico’ foi o primeiro, e polo de agora o único, longa duración do dúo Cloaca. Pese ao seu título supuxo a entrada de aire fresco na escena coruñesa de rock ´n´ roll. Non tanto pola súa mestura de surf, garaxe e punk, senón polas súas gañas de pasalo ben e de facer gozar ao público. O seus concertos apóianse en temas curtos e directos, que ofrecen unhas melodías infecciosas mentres amosan un son coidado, afastado das toneladas de fuzz e reverb que adoitan empregar outras bandas do xénero. Capítulo aparte merecen as súas letras, capaces de arrincar un sorriso e non precisamente de vergoña allea. Todos estes elementos fan de Cloaca unha banda perfecta para botar uns bailes, para esquecer o aborrecido que temos o traballo e para lembrar por que seguimos a confiar na forza revitalizadora do rock. Coñecemos un pouco máis a Cloaca da man do seu batería, Rata Ray, e do seu guitarrista e cantante, Bento Carroña.

Por que montar un dúo cando semella que hai sobre saturación de dúos tocando rock?

(Ray) Non pensamos en ser un dúo. Arrincamos nolos dous e nunca houbo o pensamento de completar a banda con máis membros. (Bento) E ademais son todo vantaxes. Non hai discusión posíbel e tampouco hai o típico grupo de Whatsapp. E para xirar todo é moito máis cómodo. Máis típico son os formatos de banda en trío ou cuarteto. (Ray) Si que é certo que cada vez hai máis dúos. Penso que é por mor da pandemia. Buscas unha formación para dar bolos máis pequenos e sen o problema de xuntar moita xente. (Bento) Non buscamos un baixista. Se aparece é porque aparece a persoa indicada, como se aparece o amor da túa vida.

Como é o voso proceso creativo? Tedes unha fórmula infalíbel para compoñer temas?

(Bento) Ás veces levo eu cousas preparadas ao local e outras cousas comezamos nolos dous a esbardallar no local de ensaio e aparece un tema. Logo probamos como funcionan as cancións en directo. Moitas veces as cancións desbótanse despois dun bolo. Hai moito material que queda apartado. Gústanos probar se o tema flúe, se nos custa moito sacalo para diante, deixámolo de lado. Guiámonos polas nosas sensacións, que moitas veces coincide coas do público. As letras seguen unha mesma liña; é unha especie de análise da realidade dende o punto de vista da merda e da inmundicia que somos todos nos (risas). (Ray) Eu ‘flipo’ moitas veces que no local temos un tema e a letra vai saíndo natural, hai que pulila, pero a letra esta aí.

Aparentemente sodes unha banda de garaxe, pero hai moito máis, non si?

(Ray) A intención de partida foi facer unha banda de garaxe, pero non unha banda de garaxe ao uso. Tentar facer unha amalgama coas cousas que nos gustan. (Bento) O concepto é máis complicado do que parece. Nese sentido buscamos unha produción e un son influenciado polos oitenta. O son foise atopando pouco a pouco. (Ray) O plan ao principio foi meter fuzz a tope, pero ao ser unha soa guitarra, aquelo non funcionaba. (Bento) Queríamos encher o escenario con noso son, pero se só metiamos ruído a cousa non arrincaba.

Como vedes a situación para as bandas agora que a pandemia quedou atrás?

(Bento) Quedou todo un pouco morto. Pecharon moitos sitios para tocar. Moita xente que se dedicaba a isto deixouno de lado. Aínda que hai a idea de que a cousa está volvendo a funcionar, o certo é que eu penso que non. E ao mellor non volve a ser o que era. (Ray) A nivel underground a cousa quedou morto. Pensaba que ía haber unha explosión, sobre todo para nós, para bandas pequenas. Hai cousas moi grandes, grandes festivais que están saturando todo, pero a nivel amateur non funciona. Nós estamos tocando moito, pero por cada bolo que sae, hai dez que non se chegan a facer. (Bento) Hai xente que ten que recuperar moitos cartos e non están dispostos a facer experimentos. E tampouco se toman riscos cos cartos públicos. E isto mesmo vale para a música e para calquera manifestación artística.

Hai posibilidades de montar unha escena?

(Ray) Non hai escena. Iso quedou roto. Xa viña rota antes da pandemia, que foi o golpe definitivo. Creo que as cousas van rexurdir, pero ao mellor a nós non nos colle. Para nós é unha sorte ver nos nosos bolos un grupiño de xente nova que teñen interese polo rock ´n´roll. (Bento) Hai xente nova, pero non é suficiente para un relevo xeracional. (Ray) Tampouco hai relevo para o público. Aquí en Galicia aínda non chegamos a isto, pero por aí adiante estanse facendo os bolos as seis da tarde, pensando na xente que ten fillos.

Como vedes a situación na Coruña?

(Ray) Botamos de menos os garitos pequenos onde montar un bolo. O que nos chamamos concertos de bar. Un sitio pequeno que non che pida 200 euros de alugueiro de sala para tocar. Na provincia de Pontevedra a cousa está mellor. Non sei se a xente ten máis ánimo. Supoño que tamén importa que os concellos deixen facer cousas. Proxectos como a Insumisa axudaron moito a que bandas como a nosa se animasen a insistir na súa proposta. (Bento) O ambiente da cidade non axuda moito. Falta tecido obreiro, que é a xente que se move polo rock. Todos sabemos que hai unha empresa que é a que trae traballadores á cidade, pero eses traballadores buscan outras cousas.

As redes socias serven para algo cando es unha banda pequena?

(Bento) Terían que estar prohibidas. As redes non son reais. As bandas perden o tempo nelas pero por obriga social. Non imos ser unha de esas bandas que publican todo o que fan ou o que lles pasa. Son unha auténtica dor de moas. (Ray) Por exemplo, polas redes ves moita xente reivindicando que se fagan cousas, pero logo esas persoas non aparecen. Onde están?

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.