A feira de ecoturismo e produtos ecolóxicos Biocultura celebrarase na Coruña do 1 ao 3 de marzo
EXPOCoruña segue apostando polo ecolóxico e repite outra edición de BioCultura. Serán do 1 ao 3 de marzo, tres días de actividades e exposición de produtos e experiencias ecolóxicas que demostran que outras formas de consumo son posibles para garantir un futuro sostible.
En concreto, na feira, que ocupará ata 1.100 metros cadrados, haberá uns 150 expositores e un centenar de charlas e actividades complementarias. A alimentación ecolóxica, a cosmética econaturais, o téxtil sostible e moito ecoturismo terán cabida no evento.
De feito, este último sector será un dos protagonistas da feira. “En BioCultura A Coruña prestamos moita atención ao fenómeno do ecoturismo, que non deixa de crecer. Cada vez son máis as persoas que queren viaxar para coñecer de verdade o destino e gozar de formatos que non distorsionan a natureza, senón que inciden positivamente nela”, declara a directora da feira, Ángeles Parra.
Neste sentido, cabe destacar o apoio institucional recibido, que achegará a EXPOCoruña ofertas turísticas de diferentes lugares de Galicia. Estarán representados a Reserva da Biosfera Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo, a Reserva dos Ancares Lucenses, o Club de Ecoturismo de España, o Clúster de Turismo de Galicia, as Deputacións da Coruña, Lugo e Ourense, ademais do Consello Regulador Agrario. Ecoloxista de Galicia (CRAEGA).
“Cando chega unha feira como a nosa a unha zona determinada… sempre afecta ao consumo ecolóxico de forma moi positiva. Creo que as institucións galegas entendémolo moi ben e de aí o apoio e a confianza que estamos a recibir das Administracións”, sinala Parra.
En canto ás empresas privadas, participarán un gran número de empresas ecolóxicas de Galicia e do resto de España. Entre as galegas, atopamos Bubela Artesá, Orballo, Porto Muiños, Daiquí SGC, Abella Meiga, Traloagro, Tradeza Natur, Muuhlloa, Casa Grande de Xanceda…
Neste sentido, Ángeles Parra sinala: “É moi importante que, ademais de promover a alimentación ecolóxica, tamén se potencien os circuítos curtos de comercialización. Así péchase o círculo do ecolóxico. Canto “orgánico”, canto máis preto, mellor”.
Situación do sector en Galicia
Segundo o quinto barómetro do CRAEGA, a superficie certificada ecolóxica en Galicia alcanza xa as 45.600 hectáreas e hai máis de 1.500 operadores ecolóxicos. Isto supón que o valor económico do sector ecolóxico galego achégase aos 113 millóns de euros.
Este último barómetro indica que o lugar preferente para adquirir produtos ecolóxicos en Galicia é o supermercado cun 67,4% e que o 99% da poboación escoitou falar de alimentos ecolóxicos.
Polo tanto, deste estudo conclúese que:
- A popularidade dos alimentos ecolóxicos alcanza o seu máximo histórico: o 99% da poboación escoitou falar deles.
- Os problemas relacionados coa dispoñibilidade de produtos ecolóxicos seguen a diminuír en todo o territorio galego.
- O recoñecemento do logotipo do CRAEGA aumentou en 2023 con respecto aos datos de hai tres anos.
- Os consumidores destes produtos seguen amosando un alto nivel de coñecemento das súas características. É dicir, son persoas informadas interesadas na composición e procesos do que adquiren.
- O 76% dos consumidores de produtos ecolóxicos levan máis de tres anos consumíndoos, polo tanto, é un público moi fiel.
Neste contexto, segundo Ángeles Parra, “BioCultura é unha feira que avanza as tendencias que chegarán, pero tamén é unha mostra que reflicte as tendencias sociais que están a funcionar en cada momento”. “É ben certo que o público galego xa coñece a alimentación ecolóxica, a ten dispoñible preto da súa casa e a valora, pero a alimentación ecolóxica ten que seguir expandindo e saír do ámbito das persoas moi concienciadas”, indica o director do evento, quen tamén engade: “Necesitamos urxentemente unha transición cara ao ecolóxico, polo que esperamos que BioCultura contribúa a que os alimentos ecolóxicos cheguen a máis e máis fogares.