fbpx

Axenda

Xuñ
10
Ven
Exposición ‘O museo como escenario’
Xuñ 10 – Out 2 all-day

Baixo o título O museo como escenario, o CGAC acolle desde hoxe unha mostra experimental sobre as artes vivas, a performance e os fenómenos escénicos que poderá visitarse ata o día 2 de outubro.

O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, participou hoxe na presentación da mostra, na que estivo acompañado do director do CGAC, Santiago Olmo; do comisario da exposición, Iñaki martínez, e das artistas Rosana Antolí, Berio Molina e Marta Pazos.

O representante da Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades subliñou que este proxecto busca converter o museo nun espazo escénico onde os espectadores teñen a posibilidade de experimentar coa arte dun xeito diferente. O museo como escenario incide en como ao longo do século XX a performance entendida como actuación sen escenario ou outros fenómenos como a danza ou as artes visuais son capaces de transformar as salas dun museo.

Así, a partir das propostas de Rosana Antolí, Marta Pazos e Berio Molina, os espazos do CGAC convértense nos próximos meses nun lugar de produción e experimentación onde as instalacións creadas polos artistas para este proxecto funcionan de xeito autónomo, pero tamén poden ser activadas polo espectador.

Obras expostas

Rosana Antolí presenta A charca, que funciona como espazo coreográfico con estrutura dunha ópera clásica é conta a historia ficcionada sobre un paraíso perdido e resistente dentro dunha charca no medio da nada, convidando así a entender a hibridación entre especies.

En Dislocación Berio Molina propón un exercicio de toma de posesión do museo. Durante nove días, habitará as salas do CGAC xunto a Alejandra Pombo e Calís Pato, facendo funcionar as bucinas instaladas na terraza do centro. Os performers (bucineiros) decidirán cando tocalas. Só poderán falar entre eles durante as comidas e terán unha palabra de seguridade por se nalgún momento teñen que saír da acción. Un deles gravará en vídeo indefinidamente, sen pausa, todo o que ocorra. Ao final do día acabará cunhas 18 cintas gravadas (unha por hora) e, tras nove días de acción, editarase unha película que funcionará como resumo de todo o sucedido.

Marta Pazos en Contemplación presenta unha instalación a modo de gran piscina habitada por unha escultura xigante que se ancora á parede e á que se adhiren unha serie de elementos fluídos. A cor xoga un papel fundamental na instalación, o mesmo que o son, para proporcionar esa experiencia de habitar no fondo dun espazo acuático. A instalación será activada coa colaboración dos actores cegos Lola Robles e Miguel Escabias. Na acción tomarán como inspiración o I Ching, o libro oracular chinés que data do 1200 a. C.

Xuñ
28
Mar
INAUGURACIÓN ‘SONS IMPROBÁBEIS’
Xuñ 28 – Out 16 all-day

Sons improbábeis explora as diferentes dimensións do son dentro das artes visuais. Dunha parte, trátase de recoller diferentes mostras da chamada arte sonora, expresión cada vez máis presente dentro do traballo dos artistas contemporáneos, ao tempo que busca tamén adentrarse na investigación da presenza do son e do musical como parte integrante ou como tema de obras executadas dende a combinación de medios. Así, linguaxes como o audiovisual ou a instalación, que integran o son como parte fundamental dos seus desenvolvementos. Por outra banda Sons improbábeis tamén quere visitar obras de artistas que traballan co musical como tema dende disciplinas máis tradicionais da práctica artística como a pintura ou a escultura.

Para trazar a estrutura desta exposición, considéranse tres eixos temáticos: un primeiro relativo á arte sonora, no que se integran traballos de artistas que parten do son como materia prima esencial dende a que construír a obra; un segundo eixo adicado á relación da obra artística co universo da chamada música culta nos seus desenvolvementos clásicos e contemporáneos, así como na relación cos seus espazos de escoita ou os seus sistemas de notación; por último, unha parte da mostra estará adicada á relación establecida entre a arte visual e a música pop e todo o universo de imaxinería que rodea a estas prácticas musicais na actualidade.

Sons improbábeis non pretende ser unha exposición de tese senón máis ben, unha experiencia inmersiva para o espectador, que irá descubrindo no seu percorrido, a multiplicidade e riqueza de propostas artísticas nas que o son é protagonista fundamental. A mostra busca a implicación do público a través da creación de diferentes espazos expositivos, instalacións e recursos sonoros que xeraran un percorrido rico en matices e experiencias ante a obra.

Sons improbábeis quere seguir, dende outra perspectiva, coa liña de traballo aberta coa exposición Mirar o son. Notación gráfica na música contemporánea (Auditorio de Galicia, setembro -novembro 2020) de achegamento á linguaxe musical para un espazo tan senlleiro como o Auditorio de Galicia no que á relación entre música e artes visuais se refire. Mirar o son foi comisariada por Ignacio Barcia e Iñaki Martínez Antelo.

Na exposición mostranse traballos de Xoán Anleo (Marín, 1960), Vasco Araújo (Lisboa, 1975), Amine Asselman (Toulouse, 1989), Misha Bies Golas / Benxamín Otero (Lalín, 1977 e 1979), Gonzalo Elvira (Patagonia, Argentina, 1971), Ana Gesto (Santiago de Compostela, 1978), Juan López (Ferrol, 1973), Julia Llerena (Sevilla, 1985), Vítor Mejuto (Barcelona, 1969), Macarena Montesinos (Vigo, 1982), Luisa Pastor (Alicante, 1977), Ana Pérez Ventura (Santiago de Compostela, 1981), Alejandra Pombo Su (Santiago de Compostela, 1979) e Susan Philipsz (Glasgow, 1965).

Xul
14
Xov
Raniero Fernández. O arquivo
Xul 14 2022 – Feb 12 2023 all-day

O CGAC acolle desde o 14 de xullo unha nova proposta expositiva que revisa desde unha perspectiva contemporánea a obra dun dos fotógrafos galegos de referencia nos anos 50 e 60, o vigués Raniero Fernández. A exposición súmase ás outras dúas que mantén abertas o museo estes meses dentro da súa programación de verán, que se centran na performance, as artes vivas e a fotografía.

O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, participou na presentación da mostra, na que estivo acompañado do director do CGAC, Santiago Olmo, e dos comisarios Manuel Sendón e Xosé Luís Suárez Canal.

O representante da Consellería de Cultura, FP e Universidades destacou a capacidade desta exposición para “achegar unha nova visión da prolífica obra do que foi un dos fotógrafos galegos de referencia da súa época, cuxo legado merece ser divulgado”, indicou. Neste sentido, recordou o papel de Raniero Fernández como presidente da Agrupación Fotográfica Gallega, cando se converteu, dixo, en dinamizador da actividade cultural da súa cidade natal, Vigo, e gran parte de Galicia “como tamén quedou reflectido na súa obra”.

Anxo M. Lorenzo valorou o traballo do fotógrafo vigués ao ser quen de retratar “parte da nosa historia cun estilo diferente para a súa época, con imaxes do porto de Vigo que hoxe en día son testemuña da pegada da emigración a América da década dos 50 ou coa súa visión particular de elementos etnográficos propiamente galegos”, engadiu.

Valor documental

A exposición Raniero Fernández. O arquivo divulga a obra do fotógrafo vigués desde unha perspectiva contemporánea. Inclúe pezas da década dos 50 e 60 nas que retrata a Galicia da emigración, o mundo rural desde unha perspectiva idealizante como é costume na fotografía non profesional. Tamén inclúe fotografías que adquiren un importante valor documental como imaxes de mulleres vendendo leña ou leite no centro de Pontevedra ou unha muller levando o leite en burro en Lugo xunto a fotografías da feira de Santiago de Compostela, un tema recorrente desde principios dos 40.

A mostra que pode visitarse ata o 12 de febreiro conta, ademais, con series de cruceiros e hórreos dos que ten catalogados máis de 400 negativos. Esa mesma procura arquivística empregouna tamén para abordar a temática da ourivaría relixiosa, xerando series que hoxe, á luz da fotografía contemporánea, adquiren un importante interese ao traer á mente a obra de artistas coetáneos. Co obxectivo de revisar a obra do fotógrafo vigués desde unha óptica actual, pero contextualizándoa na súa época inclúense tamén obras doutros fotógrafos como Ferrol, Losada, Rueda, Schimidt de las Heas, Terré, Veiga Roel e Zamora.

Tres exposicións

Raniero Fernández. O Arquivo súmase ás outras dúas exposicións que mantén abertas o CGAC durante todo este verán. Por unha banda, pode visitarse ata o 2 de outubro O museo como escenario, dedicada ás artes vivas, á performace e a fenómenos escénicos. A partir das propostas de Rosana Antolí, Marta Pazos e Berio Molina, os espazos do CGAC convértense nun lugar de produción e experimentación onde as instalacións creadas polos artistas funcionan de xeito autónomo, pero tamén poden ser activadas polo espectador.

Ademais, o CGAC tamén ten aberta a exposición Nalgures da australiana Narelle Jubelin, coa que se afonda na memoria da paisaxe. Entre outras obras, a artista inclúe por primeira vez nunha exposición outras creacións artísticas, como pezas descatalogadas de Cerámicas do Castro e de Sargadelos, algunhas pertencentes ao Laboratorio de Formas e poderá visitarse ata mediados de outubro.

Set
30
Ven
Soa Bonaval 2022
Set 30 – Out 1 all-day

O Museo do Pobo Galego organiza a segunda edición do Soa Bonaval. Un festival que recunca en Compostela, desta volta cun pleno de artistas da nosa terra, e fiel aos obxectivos que o viron nacer: desmitificar os xéneros e as etiquetas, e contar con artistas que traballen sobre os sons clásicos e de raíz, o local e a cultura e a lingua propias, compoñendo músicas plenamente actuais que van desde o electrónico ao folk, pasando polo pop, o rock ou o ambient.

O Soa Bonaval 2022 dará comezo o venres 30 de setembro ás 17 horas, cun taller a cargo do compositor, produtor, pianista e músico electrónico Nacho Muñoz. “Da foliada ao rave. Obradoiro de Electro Trad” pretende ser un espazo de creación sonora comunitaria para achegarse a lugares comúns presentes nas foliadas, nas raves e nos transos colectivos inducidos mediante a música, o canto e o baile. A sala 2 de exposicións temporais do Museo converterase no escenario dunha festa musical con materiais sonoros creados polas persoas participantes no taller, a través da experimentación dos procesos electrónicos cos instrumentos tradicionais e á inversa.

No formato de conversas-concertos con artistas, esta segunda edición contará coa poeta e artista coruñesa Lucía Aldao, quen debullará os pormenores do seu traballo creativo, da man da xornalista, poeta e música Xiana Arias. Ademais, nesta actividade, Lucía Aldao presentará e interpretará os temas do seu primeiro proxecto musical en solitario, “PAVA”. Un traballo cuxo único soporte físico é unha figura escultórica elaborada pola artista Laura Pazos.

O cartel desta segunda edición inclúe tamén as propostas da artista galega de raíces arxentinas Catuxa Salom, que traerá a Bonaval a súa fusión de folclore galego con ritmos tribais, aderezada con aires electrónicos; e tamén a música de Paraíso Canto, o proxecto de Martiño Malleiro e Gabi Reboredo que, partindo da tradición oral galega, experimentan con musicalidades ibéricas, lusófonas e doutras culturas do mundo.

O festival complétase co itinerario sonoro Son(Em)peza, unha proposta do Departamento de Educación e Acción Cultural (DEAC) coa colaboración do Arquivo do Patrimonio Oral da Identidade (APOI) do Museo do Pobo Galego. Posta en marcha con éxito xa na anterior edición, pretende mergullar o público na colección e os arquivos do Museo, usando o son como elemento condutor.

As entradas para esta segunda edición do festival poñeranse á venda a partir do venres 23 de setembro ás 11 horas, a través da plataforma Vivetix do Museo.

Out
1
Sáb
XIX edición Festival Curtocircuíto
Out 1 – Out 9 all-day

Curtocircuíto – Festival Internacional de Cine desvela hoxe os primeiros nomes da súa XIX edición, todos eles con grande vinculación coa investigación, a arte sonora e as artes vivas, tres áreas de interese que perfilan o carácter da programación deste festival.

En primeiro lugar faise pública a sección competitiva EXPLORA, un dos buques insignia de Curtocircuíto por explorar camiños innovadores, achegados ao videoarte, o ensaio ou o cinema de vangarda. Cineastas como Deborah Stratman, Pedro Maia, Lois Patiño, Sasha Litvintseva, Ben Russell, Joseph Wilson ou Peter Tscherkassky participan nela coas súas últimas películas.

PULSAR e TERRA, as dúas seccións que se centran en autores emerxentes que xa teñen demostrado un traballo sólido con linguaxes marcadamente persoais, adican este ano o seu espazo a dous artistas que tamén atravesan a fronteira do xénero cinematográfico para diluírse entre disciplinas: o recoñecido norteamericano Andrew Norman Wilson -cuxa obra podemos atopar nas coleccións do MoMA de Nova York, Whitney Museum, Centro Pompidou, etc. – e a artista galega Marta Valverde, que presentará unha proposta de live cinema titulada Cosas Locas, froito do seu interese pola combinación de documental, ficción e performance.

Curtocircuíto mantense fiel aos seus eixos de acción centrais, o cinema de autor e as linguaxes contemporáneas, e, ao mesmo tempo, aposta con determinación polas artes vivas. Proba disto é o programa específico live A/V, concertos e performances que combina música e espectáculos de artes visuais creados á marxe da industria, prestando unha atención especial á creación underground. Os espectáculos A/V de Ryoichi Kurokawa, Awkward Moments e o concerto de Lorenzo Senni destacan entre as actuacións máis agardadas.

Na liña divisoria entre as seccións non competitivas e os espectáculos A/V, e sempre na liña da vocación integradora das artes do festival, está a sesión especial arredor da artista brasileira Letícia Ramos, en colaboración coa comisaria Marta Ramos Yzquierdo, que supón a estrea en España de dez obras súas.

En palabras de Pela del Álamo, director artístico de Curtocircuíto: “O festival é un lugar de encontro que ofrece ao público diferentes niveis de inmersión: combina o tempo de ocio e a diversión co pensamento e a reflexión e xera unha experiencia presencial que non pode ser substituída por visualizacións domésticas en plataformas VOD nin outros espazos dixitais”.

Curtocircuíto – Festival Internacional de Cine estrea hoxe tamén a imaxe oficial da súa décima novena edición. Trátase dunha serie de catro carteis realizados en colaboración co colectivo artístico Los Bravú, moi vinculado á cidade de Santiago de Compostela. A virxe embarazada da igrexa románica de Santa María Salomé, as esculturas de Adán e Eva do Hostal dos Reis Católicos, o Atlas do Pazo de Bendaña e as ánimas ardentes da igrexa do mesmo nome, figuras icónicas para a cidadanía, alén da rotundidade da catedral; son a base dun traballo reintepretativo que incorpora motivos prerromanos e da subcultura trap: un xesto de achegamento entre o valor patrimonial da cidade, a súa faceta turística e o día a día dos seus habitantes.

Curtocircuíto – Festival Internacional de Cine de Santiago de Compostela está organizado polo Concello de Santiago de Compostela co apoio, entre outros, da Deputación de A Coruña, AGADIC e o ICAA.

“Recortes, caneos e outras formas de driblar”
Out 1 @ 9:00 p.m.

O Centro Dramático Galego, unidade teatral da Xunta de Galicia, e Ainé Producións estrearán o próximo 29 de setembro no Salón Teatro de Santiago de Compostela Recortes, caneos e outras formas de driblar, espectáculo que abordará tanto a dimensión visible como a cara oculta do mundo do fútbol. O espectáculo mestura xornalismo, deporte e teatro nunha proposta escénica que xorde dun libro aínda inédito de Nacho Carretero. Tito Asorey será o responsable de dirixir a peza, que conta coa dramaturxia de José L. Prieto. 

O director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e o do CDG, Fran Núñez, participaron no campo de fútbol do Villestro (Roxos) na presentación da obra xunto ao equipo artístico e de produción deste novo proxecto que abre a temporada escénica 2022-2023 da compañía institucional galega. Pisaron tamén o céspede Asorey, Prieto e Carretero, así como o representante de Ainé Álvaro Pérez Becerra e o elenco, formado por seis intérpretes: Xosé A. Touriñán,, Manuel Cortés, Christian Escuredo, Xoán Fórneas, Isabel Garrido e Sergio Zearreta

Out
2
Dom
“Recortes, caneos e outras formas de driblar”
Out 2 @ 9:00 p.m.

O Centro Dramático Galego, unidade teatral da Xunta de Galicia, e Ainé Producións estrearán o próximo 29 de setembro no Salón Teatro de Santiago de Compostela Recortes, caneos e outras formas de driblar, espectáculo que abordará tanto a dimensión visible como a cara oculta do mundo do fútbol. O espectáculo mestura xornalismo, deporte e teatro nunha proposta escénica que xorde dun libro aínda inédito de Nacho Carretero. Tito Asorey será o responsable de dirixir a peza, que conta coa dramaturxia de José L. Prieto. 

O director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e o do CDG, Fran Núñez, participaron no campo de fútbol do Villestro (Roxos) na presentación da obra xunto ao equipo artístico e de produción deste novo proxecto que abre a temporada escénica 2022-2023 da compañía institucional galega. Pisaron tamén o céspede Asorey, Prieto e Carretero, así como o representante de Ainé Álvaro Pérez Becerra e o elenco, formado por seis intérpretes: Xosé A. Touriñán,, Manuel Cortés, Christian Escuredo, Xoán Fórneas, Isabel Garrido e Sergio Zearreta

Out
5
Mér
noitiNHas 22
Out 5 @ 7:30 p.m. – 11:00 p.m.
Avanti as melodías, os petiscos e os reencontros baixo o ceo aberto!
Volven á azotea do NH Collection Santiago as noites máis esperadas!
Volven ás alturas novas noites de noitiNHas!
“Recortes, caneos e outras formas de driblar”
Out 5 @ 9:00 p.m.

O Centro Dramático Galego, unidade teatral da Xunta de Galicia, e Ainé Producións estrearán o próximo 29 de setembro no Salón Teatro de Santiago de Compostela Recortes, caneos e outras formas de driblar, espectáculo que abordará tanto a dimensión visible como a cara oculta do mundo do fútbol. O espectáculo mestura xornalismo, deporte e teatro nunha proposta escénica que xorde dun libro aínda inédito de Nacho Carretero. Tito Asorey será o responsable de dirixir a peza, que conta coa dramaturxia de José L. Prieto. 

O director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e o do CDG, Fran Núñez, participaron no campo de fútbol do Villestro (Roxos) na presentación da obra xunto ao equipo artístico e de produción deste novo proxecto que abre a temporada escénica 2022-2023 da compañía institucional galega. Pisaron tamén o céspede Asorey, Prieto e Carretero, así como o representante de Ainé Álvaro Pérez Becerra e o elenco, formado por seis intérpretes: Xosé A. Touriñán,, Manuel Cortés, Christian Escuredo, Xoán Fórneas, Isabel Garrido e Sergio Zearreta

Out
6
Xov
Noites Alternas
Out 6 @ 8:30 p.m.

O concelleiro de Mocidade, Rubén Prol, presentou o programa Noites Alternas, unha iniciativa de lecer nocturno alternativo destinada á mocidade que ten como obxectivos establecer relacións persoais saudables e construtivas, apoiar a prevención de hábitos de consumo de alcol e drogas e xerar dinámicas críticas, participativas e creativas que poidan reverte en beneficios da xuventude e da sociedade en xeral.

O programa, que se desenvolverá todas as noites dos xoves e venres, entre o 22 de setembro e o 2 de decembro, inclúe unha gran variedade de actividades espalladas pola cidade nas noites dos xoves e venres, sempre en horario nocturno, que abarca das oito da tarde, ata as doce da madrugada. Explicounas máis polo miúdo Nerea Couselo, da asociación cultural e xuvenil, Itaca, que organiza as distintas accións xunto ao Concello de Santiago, a través do departamento de Mocidade; coa colaboración de Xandobela.

Dinámicas de grupo, xogos, roteiros, obradoiros ou teatro configuran unha programación que comezará mañá xoves, 22 de setembro, con dous obradoiros, un de iniciación á percusión afrobrasileira, no Centro Xove da Almáciga, e outro de tinxido de plantas e pigmentos naturais no local de Itaca, así como a representación da obra “#consentido” de Oístes?Teatro na Biblioteca Ánxel Casal. Todas estas actividades comezarán ás 20:30 h. Toda a información sobre Noites Alternas, así como as actividades programadas, pódense consultar na páxina de Itaca.

Todas as accións programadas son de balde. As inscricións faranse semanalmente enchendo o formulario en liña dispoñible en itaca.gal e nas redes sociais, desde o luns anterior, ás 09:00 h. Como as prazas son reducidas, asignaranse por orde de inscrición.

Para que os contidos ofrecidos por Noites Alternas se adecuasen a demanda da xuventude, convocouse un convite para que as persoas e entidades interesadas puidesen presentar as súas propostas de actividades. Presentáronse máis de 100 por parte de 40 colectivos, segundo informou Nerea Couselo. Tanto a representante de Itaca, como o concelleiro Rubén Prol, esperan que esta edición teña tan boa acollida como as anteriores, e convidan a toda a xuventude a participar neste programa de lecer nocturno.