Ene
17
jue
Exposición ‘Nun recuncho de ningures’ @ Casa do Cabido
Ene 17 – Mar 19 todo el día

A Casa do Cabido acolle a exposición ‘Nun recuncho de ningures’, que reúne pezas do artista compostelán Salvador García-Bodaño Pereira, coñecido como Radu, realizadas con materiais reciclados.

A mostra aglutina un total de 50 pezas que o artista realizou ao longo de varios anos, na súa maioría esculturas e tamén algunha pintura, ademais de mobles reconvertidos en obras de arte. Salvador exprésase a través de materiais como o papel, o cartón e a madeira; materiais de desfeito aos que dota dunha nova vida, transformándoos en pezas únicas de aspecto primitivo. O resultado son un conxunto de obras figurativas, tanto humanas como animais e outras de carácter imaxinario.

A exposición permanecerá na Casa do Cabido ata o 19 de marzo inclusive. Poderá visitarse de martes a sábado de 10:00 a 14:00 e de 16:00 a 20:00 horas, e os domingos de 11:00 a 14:00 horas. Os luns a Casa do Cabido está pechada ao público.

Ene
31
jue
O eco das amazonas @ Museo do Pobo Galego
Ene 31 – Mar 31 todo el día

Desde hai anos no Museo do Pobo Galego, coincidindo coa data sinalada do 8 de marzo, véñense celebrando actividades dirixidas a avivar o debate, a reflexión, a conciencia e a memoria ao redor da perspectiva de xénero. 

Na mostra O eco das amazonas, Baldomero Moreiras dá forma a un gran retablo de mulleres, que ao longo da Historia deixaron a súa pegada en campos tan diversos como a música, a arte, a ciencia, a literatura ou a política. Desde Hipatía de Alexandría, Inés de Castro, Artemisia Gentileschi, a Zaha Hadid, Maruja Mallo ou María Casares, o autor vai mostrando a súa admiración polo labor, moitas veces silenciado, de mulleres ás que se rende homenaxe, sacándoas do esquecemento. 

A esfera, símbolo de “harmonía co universo”, é o orixinal soporte que o pintor utiliza para dar forma a cada unha das protagonistas. A xestualidade da pincelada, o cromatismo vivo de azuis, vermellos e verdes, así como ese axuste entre figuración e abstracción acaban por articular o soño da pintura á realidade de cada unha das biografías. 

Esta mostra é froito da colaboración entre os concellos de Ourense e Celanova co Museo do Pobo Galego.

Horario: 

De martes a sábado: 

10:30 -14 horas // 16 – 19:30 horas 

Domingos e festivos: 

11 – 14 horas 

LUNS PECHADO 

Feb
15
vie
Valor e mestría. Galicia como fútbol @ Museo Centro Gaiás - Cidade da Cultura de Galicia
Feb 15 – Sep 1 todo el día

Valor e mestría. Galicia como fútbol é a exposición máis ambiciosa sobre o fenómeno do fútbol na nosa comunidade, tanto en percorrido histórico como en número de pezas: 300, das cales 200 son orixinais.

A mostra arranca en 1876, ano no que se data a primeira referencia o xogo do foot-ball en Galicia —e que algúns historiadores consideran que tamén en España— ata o gol do celtista Iago Aspas no recente Mundial de Rusia.

Ao longo destes 143 anos o fútbol galego foi protagonista en numerosos momentos estelares. Así, a escolma de pezas desta exposición devólvenos as xestas de equipos como o Racing subcampión da Copa de España, o Pontevedra do Hai que roelo, o Súper Dépor ou do Celta que brillou en Europa; de adestradores como Moncho Encinas, Arsenio Iglesias ou Carriega; e de xogadores como os olímpicos galegos de 1920, Luis Suárez, Amancio, Marcelino, Fran, Borja Oubiña, Iago Aspas, Lucas Vázquez ou Lucas Pérez; ou da nosa futbolista máis internacional, Verónica Boquete, o nome máis representativo da explosión que está a vivir o fútbol feminino galego e que tivo á porteira Irene como pioneira a principios do século pasado.

Facerse eco de todos eles é o principal obxectivo de Valor e mestría. Galicia como fútbol, a exposición que se vai desenvolver o próximo ano no segundo andar da Cidade da Cultura, en Santiago de Compostela.

Organizada pola Xunta de Galicia —coa colaboración da Federación Galega de Fútbol e LaLiga Santader—, conta con dos expertos en fútbol galego Xosé Antón Castro Fernández e Rubén Ventureira Novo como comisarios da exposición.
A mostra reunirá trofeos, medallas, carteis, bandeirolas, bufandas, camisetas, botas, fotografías, vídeos e outro tipo de obxectos. As pezas que compoñerán a exposición serán achegadas por diferentes coleccionistas públicos (30) e privados (60). Así, requiriuse a colaboración dos principais clubs da comunidade –así como da federacións galega– e tamén dos xogadores máis relevantes da historia do noso fútbol ou ben dos seus herdeiros.
O papel dos galegos na selección española será destacado especialmente. Haberá tamén apartados específicos para as distintas etapas da selección galega e para os adestradores máis sobresalientes. Non se obviará neste percorrido histórico a relación do fútbol galego coa cultura, especialmente coa literatura ou a pintura. Precisamente, o nome do título da exposición vén da descrición que deste deporte fixo o intelectual e escritor ourensán Eduardo Blanco Amor, mentres que a imaxe gráfica principal da mostra tamén é autoría doutro artista ouresán Antón Pulido.
A ampla duración da exhibición obedece a que é a primeira vez se que celebra unha mostra destas características, o que obrigou a un inxente traballo de recompilación de datos, documentación e pezas, traballo que merece ser plasmado con xenerosidade temporal.
Mar
11
lun
Festival Atlántica
Mar 11 – Mar 23 todo el día

O Festival Atlántica vén de anunciar a programación da súa sétima edición, que se vai celebrar entre os días 11 e 23 de marzo. Trátase do encontro de narración oral máis grande da Península Ibérica e de Galicia, un referente do mundo da lusofonía.

A sétima edición de Atlántica vén consolidar o formato multisede que inaugurara no ano 2015 e que nesta ocasión levará os contos do festival a 16 concellos: Santiago de Compostela, Ferrol, Lugo, Lalín, Teo, Pazos de Borbén, A Fonsagrada, Viveiro, Monforte de Lemos, Guitiriz, A Coruña, Ourense, Vigo, Rianxo, Drión e Cuntis. En total, trinta artistas procedentes de Xapón, Portugal, Euskadi, Zamora, Sevilla, Tenerife, Madrid, Teruel, Guadalaxara, Alacante e Galicia protagonizarán as 91 actuacións que xa están programadas e que aínda poderían ser máis.

Seguindo a liña doutras edicións, Atlántica volve brindar espectáculos para todos os públicos e en espazos diversos. Recuncarán as contadas en lingua de signos, para bebés e para os maiores, e tamén unha das actividades con mellor acollida do festival: os roteiros con contos. As historias tomarán os teatros, as bibliotecas, os centros cívicos, os bares, as rúas, os parques en mesmo os cemiterios. O festival vai estrear novos formatos como os contos de orella á orella nas rúas, as contadas cos cans nos parques e tamén haberá tapas atlánticas nos bares e tabernas.

Ademais, nesta edición Atlántica súmase á celebración de Luis Seoane facendo unha chiscadela ao seu cadro As mariscadoras no cartel oficial porque, en palabras da directora do festival, “os contadores somos mariscadoras”. Outra figura que tamén será homenaxeada é a de Antonio Fraguas, por ser un referente da investigación.

A información sobre os contadores e contadoras deste ano xa está publicada na web do festival (festivalatlantica.gal). Tamén está dispoñible o programa das actuacións e mais o prezo das entradas e os lugares de venda. Ademais, as entradas para os espectáculos que se celebrarán no Teatro Principal xa poden adquirirse na web entradas.abanca.com

Mar
23
sáb
Fetiches @ Os Catro Gatos
Mar 23 a las 9:00 pm – 10:30 pm
Un dos cadros de Liz.

Un dos cadros de Liz.

O espazo para a arte Os Catro Gatos, situado na compostelá Rúa das Rodas 13, inaugura este sábado a exposición Fetiches de Xabier Liz, mestre de Educación Primaria e licenciado en Filoloxía Galego-Portuguesa pola Universidade de Santiago de Compostela. A mostra complementarase con máis pezas na librería O Mundo de Carlota.

O artista leva máis de vinte anos compaxinando o ensino e a arte, e recentemente ven de expoñer en distintos espazos de Asturias as súas últimas creacións. Nesta ocasión, o pintor condensa o mundo matérico e abstracto coas influenzas das artes tradicionais africanas a través de cadros, papeis e esculturas. A entrada é gratuita e a mostra poderá visitarse ata o 21 de abril.

Mar
25
lun
14ª Mostra Internacional de Cinema Etnográfico @ Museo do Pobo Galego
Mar 25 – Mar 31 todo el día

A 14ª Mostra Internacional de Cinema Etnográfico do Museo do Pobo Galego (MICE), que se celebrará do 25 ao 31 de marzo, presenta para esta edición unha programación paralela centrada en dous bloques temáticos. Por un lado, as fronteiras físicas e simbólicas, vistas dende a perspectiva de xénero, vertebrarán a sección Impropias, coordinada este ano polas docentes e investigadoras Margarita Ledo Andión e Marta Pérez Pereiro. Por outro, a sección Trazas, programada polo Cineclube de Compostela, presenta unha selección de películas que xiran arredor da relación da música coa etnografía, dende o seu ámbito máis clásico ata a actualidade.

Mulleres e fronteiras

A MICE leva anos dedicando unha parte da programación ao cinema etnográfico feito por mulleres. Este ano, esa sección gaña protagonismo e toma o nome Impropias, continuando coa vontade de visibilizar as miradas das realizadoras. As docentes e investigadoras Margarita Ledo Andión e Marta Pérez Pereiro coordinaron unha selección de filmes que abordará a temática das fronteiras físicas e simbólicas dende un enfoque de xénero, pois, como indican, “as mulleres seguen sendo un colectivo en risco de exclusión, dobremente marxinado cando se fala de migracións e exilio”.

Nesta sección inclúense películas de realizadoras que, de forma non casual, están lindando nas marxes da industria audiovisual, máis preto dos circuítos da vídeo-creación e a arte. Impropias estreará en Galicia películas como Performing The Border, de Ursula Biemann, un ensaio visual que nos achega ao espazo fronteirizo entre Estados Unidos e México, e que investiga a crecente feminización da economía global e o seu impacto nas mulleres mexicanas. Tamén se poderá ver nesta sección Surname Viet Given Name Nam, da cineasta vietnamita Trinh T. Minh-Ha. Este documental traballa coas fronteiras culturais desenvolvendo preguntas sobre a identidade e a memoria cultural a través das vidas e das historias de mulleres de Vietnam e Estados Unidos. Completa Impropias unha terceira sección, que escenifica os límites físicos, políticos e económicos entre Europa, África e Asia. Estará formada por Europlex de Ursula Biemann e Angela Sanders, Mapping Journey #1, #2 e #3 da artista Bouchra Khalili, Tout le monde aime le bord de la mer, da cineasta galega Keira Espiñeira, e Hyohakusha (camiñante sen rumbo), de Xisela Franco e Anxela Caramés.

Etnomusicoloxía dende a tradición ao pop

O Cineclube de Compostela colabora por terceiro ano consecutivo coa MICE programando a sección Trazas. Se na edición anterior presentaban unha escolma de filmes na que se relacionaban as diferentes estratexias ficcionais co cinema etnográfico, este ano manteñen esa variedade de enfoques para abordar a etnomusicoloxía. Os filmes que compoñen Trazas van así dende un enfoque clásico, preocupado polo rexistro de tradicións en vías de desaparición, aos xeitos nos que a música popular se integra na nosa vida cotiá, levándonos de paso da Coruña a Cuba, ou de Mauritania ao Reino Unido.

A primeira sesión da sección recolle filmes da década dos 60 que mostran diferentes formas de folclore musical, e que apuntan á ameaza dunha modernidade que acabará suprimindo ou modificando eses rexistros: os cantos de traballo dos presos negros enAfro-American Work Songs in a Texas Prison, da directora americana Toshi Seeger; as baladas británicas que pervivían a principios do século XX en Carolina do Norte en The End of an Old Song, do musicólogo John Cohen, ou o retrato dos instrumentos empregados na música cubana en Y tenemos sabor, de Sara Gómez.

O segundo bloque de proxeccións ocúpase das transformacións que a modernidade, a industria e os cambios tecnolóxicos trouxeron á maneira na que nos relacionamos coa música. Atopamos comunidades que se constrúen arredor do baile en The Wigan Casino, de Tony Palmer; o rexistro do fenómeno fan en Heavy Metal Parking Lot, de Jeff Krulik e John Heyn; a convivencia de catro escenas musicais actuais no Sahel africano na peza I sing the Desert Electric, de Christopher Kirkley; e a experiencia musical máis íntima recollida en dúas pezas: por unha banda, dende o ámbito da familia, no retrato do mito da rumba catalá, Peret, que fai Vincent Moon en Petites Planètes_ volume 5_ Peret. Pola outra, na gravación do concerto debut da banda galega Telephones Rouges nun piso da Coruña, en rexistro[7]telephones rouges nun cuarto,de Rubén Domínguez.

A longametraxe Alentejo Alentejo, do director brasileiro Sérgio Trefaut, pon o peche final á sección Trazas. Este documental retrata a situación actual do cante coral alentexano ao falar das tensións entre a tradición e o mundo actual e de como se relaciona a música propia dun pobo cos cambios no seu modo de vida. O filme de Trefaut foi premiado no IndieLisboa ou o DocsBarcelona e terá a súa estrea en Galicia na MICE.

Mar
29
vie
Concerto de Ciclocéano @ Sala Capitol
Mar 29 a las 9:30 pm – 11:30 pm

O grupo Ciclocéano presentará en directo o seu álbum debut ‘Liñas de Meta’, publicado o pasado mes de novembro. O compostelán Antonio Curros, actor e músico afincado en Madrid, regresa á súa terra para presentar o seu novo proxecto musical, Ciclocéano.

A banda que lidera descargará o seu poderoso e elegante directo na súa casa, Santiago de Compostela, o venres 29 de marzo na sala mítica sala Capitol, para aterrar o sábado 30 de marzo en Sarria, na sala Buril. Contarán como convidados de luxo para ambas as datas cos vigueses Maldito Murphy, que se atopan en plena xira do seu disco ‘Non eramos tan cegos 2.0’.

Ciclocéano, a banda formada por Antonio Curros, Xavi Igual, Fer Vila e Adri Espinosa, quere facer soar o seu flamante disco ‘Liñas de Meta’ por toda España tras o bo sabor de boca da estrea en Madrid, onde en menos dun mes lograron encher dúas salas en senllas presentacións.
Ciclocéano lanzou en novembro de 2018 o seu primeiro longa duración, ‘Líneas de Meta’ ( autoeditado), producido por Manuel Ángel Mart (Estirpe, Medina Azahara) e masterizado polo prestixioso enxeñeiro Andy Vandette ( Rush, Porcupine Tree, Bruce Dickinson…). Conta con colaboracións da talla do guitarrista Javi Marssiano (Ou Funk´ illo) ou do compositor e pianista Nico Casal.

“Este é un disco que soa honesto, directo, sen medo a prexuízos nin etiquetas. Son nove cancións que esprememos a fondo porque para nós cada unha delas é unha liña de meta”, contan. O resultado é pura enerxía, composicións coidadas, elegantes e poderosas.

Abr
4
jue
Concerto de Miss Caffeina @ Sala Malatesta
Abr 4 a las 9:00 pm – 11:30 pm

A banda Miss Caffeina será a protagonista da Xira Mahou 2019, un percorrido moi especial que terá a súa primeira parada galega en Santiago de Compostela o 4 de abril na Sala Malatesta.

Así, os madrileños presentarán en Galicia e outras 12 cidades de toda a xeografía española, o seu novo traballo de estudo ’Oh Long Johnson’, que sairá ao mercado a principios do ano que vén.

Os madrileños levan máis de dez anos sobre os escenarios e, co seu último traballo ” Detroit”,  Miss Caffeina pasou á primeira liña da escena indie pop-rock en España, chegando a un público máis masivo e converténdose en indispensable para os festivais máis importantes do país. Despois de máis de 100 concertos da súa exitosa #GiraDetroit que lles levou por todo o país, pecharon a súa xira con dúas sold outs na madrileña sala La Riviera. “ Merlí” é o título do primeiro single extraído do seu novo disco “Oh Long Johnson” que se publicará o próximo ano. “ Merlí” está inspirada na serie que leva o mesmo nome e trata cuestións vitais tan importantes e universais como o amor, a morte, o medo ao diferente ou a autoaceptación. Xa se pode ver o videoclip do tema en Youtube.

Abr
11
jue
Neorretranca e posmorriña @ Salón Teatro
Abr 11 a las 8:00 pm – May 5 a las 10:00 pm

O Centro Dramático Galego (CDG) contará cun elenco integramente feminino para a súa nova produción propia, Neorretranca e posmorriña, que se estreará o vindeiro 11 de abril no Salón Teatro de Santiago de Compostela baixo a dirección escénica de Gena Baamonde. As intérpretes Ánxela Blanco, Areta Bolado, Olga Cameselle, Mercedes Castro, Raquel Espada, Anabell Gago, Atenea García, Andrea Quintana, María Roja e Laura Villaverde foron as seleccionadas para encarnar todos os personaxes das dúas pezas que lle darán forma ao espectáculo: Fantasía nº 5 en sol ou non, de Esther F. Carrodeguas, e Boisaca ou a divina desgraza, de Roi Vidal Ponte.

O común denominador dos dous textos de Neorretranca e posmorriñaé a identidade galega, sobre a que ofrecen dúas olladas diferentes a modo de colaxe. Sinfonía en sol maior ou non preséntase como unha fantasía aberta ao xogo escénico, catálogo-secuencia de múltiples imaxes dunha terra por facer, mentres que Boisaca ou a divina desgraza é humor negro en cemiterio turístico nun tourcompleto polos límites da vida.

Jun
10
lun
VII Galicia Escena PRO @ Salón Teatro, Teatro Principal, Fundación SGAE, Auditorio Abanca,
Jun 10 – Jun 13 todo el día

A sétima edición de Galicia Escena PRO, o mercado galego de artes escénicas promovido cada ano pola Xunta, desenvolverase do 10 ao 13 de xuño baixo a organización compartida entre a Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic) e a asociación Escena Galega. A implicación directa deste colectivo empresarial no proceso de xestión do evento é a principal novidade deste ano, a través da que a Administración autonómica busca estreitar o diálogo co sector e, en consecuencia, reforzar a finalidade coa que Galicia Escena PRO botou a andar en 2013 para servir de estímulo á contratación dos espectáculos producidos na nosa Comunidade.

O mercado acaba de abrir ata o vindeiro 27 de marzo, ás 15.00 h, o prazo para que as compañías galegas inscriban en www.galiciaescenapro.gal as súas propostas de teatro, danza, novo circo e maxia, tanto xa estreadas –non antes do 1 de xuño de 2018– ou preparadas para seren estreadas neste encontro, como en fase de proxecto.

Dirección artística da asociación

Tras a finalización do prazo, unha dirección artística nomeada por Escena Galega e integrada por profesionais do sector será a encargada de seleccionar as producións galegas que se exhibirán no programa de espectáculos, así como os proxectos que se presentarán en formato pitchingdiante dos profesionais acreditados.

Galicia Escena PRO mantén como prioridade estimular a dinámica comercial do sector, ofrecéndolles ás empresas galegas de produción e distribución escénica un espazo para o encontro con programadores e demais axentes culturais. Ao tempo, incídese na posta en valor e na proxección social da creación galega, da que se exhibirá unha escolma en catro escenarios: Auditorio Abanca, Fundación SGAE, Salón Teatro e Teatro Principal.

Como en anos anteriores, o mercado abriralle a súa carteleira de espectáculos tanto aos axentes culturais acreditados como ao público non profesional. Así mesmo, os profesionais asistentes –para os que o prazo de inscrición se abrirá proximamente a través do mesmo web– terán a oportunidade de coñecer de primeira man diferentes proxectos nos que están a traballar compañías galegas, que lles serán presentados na xa habitual sesión de pitching.

A pasada edición deste mercado serviu de escaparate para a compra-venda de montaxes escénicas diante de preto de 200 axentes culturais, entre os que se atopaban programadores de espazos escénicos públicos e privados, de festivais e representantes de compañías e empresas distribuidoras. Ademais, os espectadores non acreditados tiveron a oportunidade de asistir de xeito gratuíto ás 19 funcións programadas (17 galegas e dúas en intercambio coa MADferia de Madrid) ata completar a capacidade dos espazos.