Jul
4
jue
Figurando lembranzas
Jul 4 – Sep 29 todo el día

Nesta exposición exhíbense 17 cadros de grandes figuras galegas que se viron na necesidade de marchar a Latinoamérica como Abreu Bastos, Ángel Botello, Arturo Souto, Castelao, Eugenio Granell, Isaac Díaz Pardo, Laxeiro, Maruja Mallo, Luís Seoane, Manuel Pailós e Mario Fernández Granell. Estas obras teñen como fío condutor a paisaxe. Cada unha das pezas reflicte as influenciasque estes artistas recolleron nos países onde vivían, como lles marcou o seu contorno.

Na mostra participan unha serie de institucións, museos e fundacións que aportan as súas obras: Abanca, Afundación, CGAC, CGAI, Fundación Eugenio Granell, Fundación María José Jove, Fundación Luís Seoane, Fundación Otero Pedrayo, Museo de Belas Artes da Coruña, Museo de Pontevedra, Museo do Pobo Galego, Museo Municipal de Vigo “Quiñones de León”, Sociedad Filarmónica de Vigo e a Xunta de Galicia.

A exposición permanecerá na Fundación Granell ata finais do vindeiro mes de setembro. Poderávisitarse os martes, mércores e xoves de 11:00 a 14:00 e de 16:00 a 20:00 horas; os venres de 11:00 a 14:00 e de 17:00 a 20:00 horas; e os sábados de 11:00 a 14:00 horas. Os domingos, luns e festivos a Fundación Granell está pechada ao público.

Jul
11
jue
A paisaxe e a súa pegada
Jul 11 – Sep 30 todo el día

“A paisaxe e a súa pegada I” é a primeira parte dunha exposición que terá continuidade cunha segunda mostra que arrancará nos últimos meses do ano. Trátase da visión que catro fotógrafos teñen da paisaxe ligada a Compostela como meta e ao Camiño de Santiago: Alberte Peiteavel, Javier Teniente, Sheila Pazos e Tino Viz.

Nas súas intervencións os fotógrafos Alberte Peiteavel, Javier Teniente, Sheila Pazos e Tino Viznon se deteñen unicamente na parte máis descritiva do territorio, senón que achegan o rumbo creativo da fotografía con recursos expresivos, enfoques e fusión de técnicas que fan visible o invisible. Os relatos fotográficos rastrexan a atemporalidade da luz sobre o horizonte, a fraxilidade dunha flor ou o latexo do silencio nun bosque, salientan a beleza e potencia da pedra en Compostela ou fabulan con total liberdade coa contorna, imaxinando escenarios máxicos que vulneran as leis da propia realidade.

Ademais, xogando coa transversalidade da arte, fotografía e poesía fúndense nunha aventura común. Así, os versos de Antonio Gamoneda, Pura Vázquez, Olalla Cociña e Rafa Vilar ispen a vida deses momentos vitais que están máis aló da cámara.

Esta mostra terá una segunda parte de outubro a decembro baixo o título A paisaxe e a súa pegada II. Nesta ocasión participarán os fotógrafos Xoán Soler, Andrea Costas, Eva Díez e Denís Estévez. Cada un deles ofrecerá a súa visión particular da paisaxe do Camiño de Santiago e da cidade. 

A exposición permanecerá na Casa do Cabido ata o vindeiro mes de outubro. Poderávisitarse de martes a sábado de 11:00 a 14:00 e de 16:00 a 21:00 horas, e os domingos de 11:00 a 14:00 horas. Os luns a Casa do Cabido está pechada ao público.

Sep
2
lun
“Influencers de taberna”
Sep 2 – Sep 27 todo el día

A Asociación Área Empresarial do Tambre (AAET) acolle no Centro Empresarial do Tambre a exposición de pintura “Influencers de taberna” da artista Inés Silvalde.

A mostra conta con medio centenar de pinturas en acrílico e óleo e ilustracións. Estes traballos son o resultado da procura de novos códigos artísticos por parte da artista ao longo do período 2018-2019.

Coincidindo coa xestación do seu fillo, nace en Inés Silvalde a necesidade de empregar novas formas e cores coas que desenrolar a súa traxectoria artística. Dalgún xeito, a artista explica que precisaba poñer en crise a súa “zona de confort” en canto á técnica e recursos para poder configurar unha nova forma de traballo.

As obras da mostra divídense en catro partes, segundo o período de creación: unha primeira parte onde aparece a forma fronte ao significado; unha segunda parte onde o significado prevalece fronte á forma; unha terceira onde a artista da outra volta as súas creacións; e unha última e cuarta parte onde xorde a fusión plástica.

“Esta serie de obras son o resultado de dous anos de traballo nun proceso de exploración a nivel formal e estético no que a figura humana é a principal protagonista” –sinala a artista–. As súas pinturas mostran a persoas que viven na sociedade actual nun proceso de continua busca do auto coñecemento e autoafirmación, e nas que o humor e a ironía son os principais vehículos que unen todas as obras.

Principalmente, a artista asegura que o seu interese por mostrar estas obras está no fin de espir a evolución do seu proxecto pictórico, que expón con todas as súas fases de creación, “algunhas pezas con máis ou menos interese, pero todas sinceras e fieis ás etapas ás que pertencen”.

A artista considera que nesta serie de pinturas todo xorde no momento no que, na procura de sintetizar de forma máis áxil o debuxo de distintos modelos, nacen eses modelos con uns rostros “robóticos” e case absurdos, narices grandes que marcan a t facial e ollos pequenos. Aparecen, polo tanto, as primeiras obras en óleo, con grande cantidade de materia, representando escenas inspiradas en fotografías. Os títulos destas obras son frases con significados persoais. 

Nesta segunda fase, as frases condicionan a forma resultante. Están tomadas de titulares de páxinas de Facebook, declaracións de usuarios das redes sociais e letras de cancións de música coas que a artista busca unhas composicións que representen ás obras de forma irónica. Para apoiar esta ironía, Inés Silvalde ridiculiza aínda máis aos seus protagonistas, conservando os narices apoiados por unha boca cuns dentes absurdos e case maléficos. Aquí introduce cores flúor co fin de causar máis impacto no espectador. Busca sempre poñer ao límite a beleza para darlle unha resposta digna, conformando unha especie de xogo e de reto.

Co fin de seguir cara diante co proceso pictórico deste proxecto, a artista considerou que o seguinte paso sería atopar unha hexemonía coa súa forma de pintar primixenia. Para iso, pensou que usar imaxes das revistas do corazón podería axudarlle a conxugar unha linguaxe entre todo iso no que estaba traballando. O resultado foi unha grata sorpresa, xa que os titulares que acompañaban ás imaxes realzaban a idea do humor, do absurdo e acompañaban á crítica de fondo.

Fusión plástica

Recollendo cada unha das características das catro fases, Inés Silvalde decide poñer en práctica o resultado final. Asiste a un curso de paleta reducida coas cores empregadas por Velázquez. A reprodución das cores barrocas axudaríalle a enfeitizar a idea de contraste. É moi importante tamén nesta fase o acto de intervir unha obra que consideras ben feita, “ese medo a volver atrás cando estás creando”.

Nacen así unha serie de obras inspiradas nas redes sociais, na imaxe que queremos dar ante os demais e esa necesidade de reafirmación. “Precisamos mirarnos con distancia e baixo o filtro dos demais para configurar o noso ser. Tomo imaxes da miña galería de fotos, imaxes inspiradas en influencers de Instagram e creo esta serie de obras, todas acompañadas por símbolos” –sinala a artista–.

Sep
7
sáb
‘Chorar’ de Reme Remedios
Sep 7 – Oct 5 todo el día

A exposición ‘Chorar’, de Reme Remedios consta dunha serie de acuarelas sobre papel que nacen nun paseo nas escalinatas Do Bon Xesús de Braga, do son, da auga, do corpo que chora.

Ademais de poder vela no espazo para arte ‘Os Catro Gatos’, tamén hai cadros para visitar na libraría Os mundos de Carlota, a chamada Quinta Parede.

A mostra conta co apoio de The Body Shop, rúa xeneral Pardiñas, 28. A inauguración terá lugar o 7 de setembro ás 21:00.

Sep
23
lun
XX Ciclo de Lied
Sep 23 a las 8:30 pm – 10:00 pm

Ciclo de Lied, organizado polo Concello de Santiago coa dirección da Asociación de Amigos da Ópera de Santiago de Compostela e o apoio da Deputación da Coruña, celebra neste 2019 o seu vixésimo aniversario. Para conmemorar a efeméride, o Ciclo fará un percorrido pola historia do xénero, tomando como punto de partida as creacións de autores como Schubert ou Beethoven, ao longo do mes de setembro, con tres recitais que se celebrarán os días 18, 23 e 25.

Os abonos e as entradas para cada concerto pódense adquirir a través da plataforma www.compostelacultura.gal ou na billeteira do Teatro Principal no seu horario habitual, aberta de martes a sábado de 18:00 a 21:00 horas. Os abonos, que inclúen as tres citas, teñen un prezo de 18 euros, e as entradas para cada evento valen 8 euros.

O primeiro dos concertos celebrarase o mércores 18 de setembro, ás 20:30 horas, no Teatro Principal, día no que o público poderá viaxar ás raíces centroeuropeas primixenias cos principais representantes de comezos do século XIX. Deste xeito, o baixo-barítono italiano Luca Pisaroni e o pianista polaco Maciej Pikulski interpretarán lieder de Franz Schubert, Johann Friedrich Reichaedt e Ludwing van Beethoven, amosando unha escolma de partituras do momento histórico de máxima plenitude do xénero.

O segundo dos recitais terá lugar no mesmo recinto e no mesmo horario o vindeiro luns 23 de setembro. O gran protagonista da velada será Schubert, cun percorrido musical que transitará pola vida e a evolución do compositor austríaco, dende a composición de Die Schöne Müllerin (1823) ata a súa Viaxe de Inverno (1827). Malia que entre ambos os dous ciclos compositivos só median catro anos, dende a óptica vivencial, trátase dun período clave na existencia e na introspección artística de Schubert, de modo que contrasta o ton optimista e fresco do primeiro ciclo lieder coa dimensión derrotista e exasperada do segundo. O concerto contará coa soprano xermana Juliane Banse, o pianista alemán Alexandre Krichel, o bailarín húngaro István Simón e o coreógrafo, tamén teutón, Andreas Heise.

O XX Ciclo de Lied despedirase no Teatro Principal o mércores 25 de setembro, ás 20:30 horas, cun concerto que centrará o foco nos novos horizontes. Neste recital que porá o ramo ao Ciclo, a mezzosoprano María José Montiel, Premio Nacional de Música 2015 e finalista dos Premios Grammy, e o pianista canario Iván Martín, darán boa conta de composicións dos españois Ernesto Halffter, Manuel de Falla, Rafael Guastavino, o francés Claude Debussy, o venezolano Reynaldo Hahn, e o brasileiro Jaime Ovalle. Ademais, neste último concerto estrearase o Tríptico Rosaliano do compositor galego Juan Durán, no que o autor explora a poesía rosaliana e a obra Follas Novas.

Sep
25
mié
XX Ciclo de Lied
Sep 25 a las 8:30 pm – 10:00 pm

Ciclo de Lied, organizado polo Concello de Santiago coa dirección da Asociación de Amigos da Ópera de Santiago de Compostela e o apoio da Deputación da Coruña, celebra neste 2019 o seu vixésimo aniversario. Para conmemorar a efeméride, o Ciclo fará un percorrido pola historia do xénero, tomando como punto de partida as creacións de autores como Schubert ou Beethoven, ao longo do mes de setembro, con tres recitais que se celebrarán os días 18, 23 e 25.

Os abonos e as entradas para cada concerto pódense adquirir a través da plataforma www.compostelacultura.gal ou na billeteira do Teatro Principal no seu horario habitual, aberta de martes a sábado de 18:00 a 21:00 horas. Os abonos, que inclúen as tres citas, teñen un prezo de 18 euros, e as entradas para cada evento valen 8 euros.

O primeiro dos concertos celebrarase o mércores 18 de setembro, ás 20:30 horas, no Teatro Principal, día no que o público poderá viaxar ás raíces centroeuropeas primixenias cos principais representantes de comezos do século XIX. Deste xeito, o baixo-barítono italiano Luca Pisaroni e o pianista polaco Maciej Pikulski interpretarán lieder de Franz Schubert, Johann Friedrich Reichaedt e Ludwing van Beethoven, amosando unha escolma de partituras do momento histórico de máxima plenitude do xénero.

O segundo dos recitais terá lugar no mesmo recinto e no mesmo horario o vindeiro luns 23 de setembro. O gran protagonista da velada será Schubert, cun percorrido musical que transitará pola vida e a evolución do compositor austríaco, dende a composición de Die Schöne Müllerin (1823) ata a súa Viaxe de Inverno (1827). Malia que entre ambos os dous ciclos compositivos só median catro anos, dende a óptica vivencial, trátase dun período clave na existencia e na introspección artística de Schubert, de modo que contrasta o ton optimista e fresco do primeiro ciclo lieder coa dimensión derrotista e exasperada do segundo. O concerto contará coa soprano xermana Juliane Banse, o pianista alemán Alexandre Krichel, o bailarín húngaro István Simón e o coreógrafo, tamén teutón, Andreas Heise.

O XX Ciclo de Lied despedirase no Teatro Principal o mércores 25 de setembro, ás 20:30 horas, cun concerto que centrará o foco nos novos horizontes. Neste recital que porá o ramo ao Ciclo, a mezzosoprano María José Montiel, Premio Nacional de Música 2015 e finalista dos Premios Grammy, e o pianista canario Iván Martín, darán boa conta de composicións dos españois Ernesto Halffter, Manuel de Falla, Rafael Guastavino, o francés Claude Debussy, o venezolano Reynaldo Hahn, e o brasileiro Jaime Ovalle. Ademais, neste último concerto estrearase o Tríptico Rosaliano do compositor galego Juan Durán, no que o autor explora a poesía rosaliana e a obra Follas Novas.

Sep
28
sáb
Curtocircuíto
Sep 28 – Oct 6 todo el día

 

Presentación Curtocircuíto 2019.

Curtocircuíto – Festival Internacional de Cine celebrarase entre os próximos 28 de setembro e 6 de outubro. Farao mantendo a súa aposta por traer a Galicia grandes nomes ao lado de novas figuras do cinema e a cultura visual contemporáneas, nun programa sempre comprometido coa calidade artística, as últimas tendencias cinematográficas, a interdisciplinariedade e sempre mantendo ese carácter gamberro pero rigoroso. Ás proxeccións súmanselle tamén espectáculos audiovisuais, propostas formativas e diversas performances que o festival ofrecerá en distintos espazos da cidade.

As retrospectivas desta edición traerán a Santiago a figuras coma o cineasta e teórico austríaco Peter Tscherkassky , a quen o festival lle dedicará unha retrospectiva que se proxectará integramente en celuloide; ao fotógrafo e ensaísta Joan Fontcuberta, quen programará unha Carta Branca e impartirá unha clase maxistral; e á artista e cineasta franco-colombiana Laura Huertas Millán, quen protagonizará a sección Púlsar para revisar a obra completa desta creadora nun dos primeiros focos que se realizan en España sobre o seu traballo.

A heteroxeneidade e a novidade serán ademais os aspectos predominantes dos máis de 130 filmes que compoñen a programación cinematográfica do festival, cunha Sección Oficial que aglutinará en Radar e Explora 38 películas de 22 países. Este ano, a sección reúne unha serie de filmes que apostan pola creación de novas realidades visuais que exceden ao propio cinema, e que reflexionan sobre grandes conceptos como o feminismo ou o colonialismo. Sumadas ás outras seccións competitivas –Penínsulas e Planeta GZ-, Curtocircuíto 2019 terá un total de 57 filmes a competición, dos cales 34 son estreas en Galicia ou España.

Alén disto, o festival deseñou para esta edición varias sesión especiais: Kevin B. Lee x Harun Farocki, que combina os ensaios en vídeo do propio Kevin B. Lee con obras clave que abarcan a carreira de cinco décadas de Farocki; Filmmakers x Filmmakers, un espazo para o comentario, a análise e a reflexión da obra de autores consagrados vistos polos seus colegas de profesión; e Carole Roussopoulos: a cámara como signo de loita, un foco que, no décimo aniversario do seu pasamento, celebrará a herdanza da cineasta cunha coidada selección da súa extensa obra.

Un xurado heteroxéneo
Curtocircuíto fai públicos hoxe tamén os seus xurados, que recollen o carácter interdisciplinario do festival. Deste xeito, hai por unha banda figuras relevantes do mundo da programación como Paolo Bertolin, programador do Festival Internacional de Cine de Venecia e da Quinzaine des Réalisateurs do Festival de Cannes; Mercedes Martínez, membro do comité de programación do Festival Internacional de Cine de Rotterdam; ou Ana David, programadora na sección Panorama da Berlinale e no IndieLisboa. Tamén cineastas como Kevin B. Lee, e as directoras Eve Heller e Laura Huertas Millán, que forman o xurado Explora xunto á cineasta Rocío Mesa, que ademais é directora de L.A. OLA – Spanish Contemporary Cinema Showcase, en California. Outros artistas que valorarán os filmes de Planeta GZ e Penínsulas, serán os fotógrafos Nicolás Combarro e Lúa Ribeira.

O audiovisual galego como un dos eixos
A atención ás novas tendencias internacionais ten en Curtocircuíto 2019 o seu necesario balance coa posta en valor do cinema galego e a identidade e memoria da cidade. Deste xeito, o festival artella gran parte das súas seccións arredor da produción cinematográfica que nos toca máis de preto. Mentres que Curmaos, organizada en colaboración co Instituto Camões, recolle filmes da lusofonía coa finalidade de potenciar a fraternidade entre Galicia e Portugal e ratificar a fortaleza da Euro-rexión Atlántica en materia cultural; na sección competitiva Planeta GZ séguese apostando por unha visión crítica da realidade que atopa na experimentación novos camiños para expresarse; o fotógrafo vigués Nacho Alonso será o protagonista da sección Terra, o espazo do festival reservado para poñer o valor dunha figura galega de prestixio; e finalmente Supernovavolverá acoller as primeiras obras de dez creadores e creadoras do país.

Se o cinema galego protagoniza varios dos contidos desta 16ª edición, é especialmente a seguinte proposta de Curtocircuíto a que ten unha mirada aínda máis local, cun carácter marcadamente picheleiro: a homenaxe que o festival e o Cineclube de Compostela lle dedican a Euloxio R. Ruibal e ao Equipo Lupa, pioneiros no cinema amateur en Galicia. A preservación da historia e o patrimonio audiovisual do país serán temas centrais nesta sesión na que, 40 anos despois, se recuperan as películas do Equipo Lupa para a súa exhibición pública. Entre elas proxectarase O edificio Castromil (1975), na que se verá integramente, de xeito público, en pantalla grande, e despois de máis de 40 anos, as imaxes do derrubamento do emblemático edificio compostelán no ano 1975.

Curtocircuíto acollerá tamén unha das preestreas galegas de O que arde, o último filme de Oliver Laxe, nunha sesión especial que contará coa presenza do cineasta e de Amador Arias e Benedicta Sánchez, os protagonistas do filme. O que arde fíxose co Premio do Xurado da Sección Oficial – Un Certain Regard de Cannes, o Premio á Mellor Creación Sonora da sección, e vén de converterse nun dos catro filmes españois seleccionados nos Premios do Cinema Europeo.

Concertos e performances A/V
Blixa Bargeld (Berlín Occidental, 1959) visitará Galicia por primeira vez en solitario. O alemán, figura imprescindible na música europea das últimas catro décadas e coñecido polo seu traballo en bandas como Einstürzende Neubauten e Nick Cave & The Bad Seeds, ofrecerá unha performance vocal en Curtocircuíto o sábado 5 de outubro.

Á performance de Blixa súmanselle o live A/V do compositor e produtor inglés Vessel xunto ao cineasta portugués Pedro Maia; Ballistics, da canadense Myriam Bleau; RŪGA, colaboración entre a artista visual Marta Verde, o creador sonoro Artur M. Puga e o coreógrafo e investigador Javier Martín comisariada por Curtocircuíto; e os concertos de Trifulca e Mundo Prestigio.

Puntos de encontro e formación para todos os públicos
Ademais destas seccións, Curtocircuíto presenta tamén varios puntos de encontro en colaboración con diversas asociacións do sector audiovisual. Deste xeito, CREA (Asociación de Profesionais da Dirección e a Realización de Galicia), AGAG (Asociación Galega Sindical de Guionistas) e Proxecta (Coordinadora Galega de Festivais de Cinema) estarán presentes nesta edición do festival para debater arredor de temas como os distintos procesos de escritura cos que se aborda unha obra de carácter experimental ou a programación interdisciplinaria de festivais de cinema.

No festival xuntaranse tamén catro fotógrafos galegos que, dunha forma ou doutra, teñen alternado o traballo fotográfico co audiovisual. Lúa Ribeira, terceira española da historia nomeada para ser membro da axencia Magnum; Nicolás Combarro, primeiro galego en ter unha exposición individual na Maison Européenne de la Photographie de París; Iván Nespereira, gañador do premio PhotoEspaña a Mellor Fotolibro Autoeditado 2018, e Nacho Alonso, probablemente o autor galego máis interesante da súa xeración e paradigma do artista á marxe dos circuítos de exhibición, dialogarán sobre os seus procesos, os seus medos e os seus achados.

Curtocirtuíto segue a apostar pola formación e as actividades educativas para todas as idades: nesta edición contarase coas habituais seccións #OutraCompostela (na que estudantes da USC realizarán pezas inspiradas na obra dun cineasta) e Canteiras, para alumnado de Secundaria. A maiores, a rapazada tamén será o centro de dúas seccións do festival: Criaturas (para nenos e nenas de 6 a 10 anos) e Teenage Riot (de 14 a 18 anos). As actividades formativas para adultos están artelladas unha vez máis en colaboración coa ECAM- Escuela de Cinematografía y del Audiovisual de la Comunidad de Madrid: o cineasta Fernando Franco , gañador do Premio Goya en 2014 como director novel pola película La Herida, impartirá un obradoiro no que abordará o seu xeito de afrontar o proceso de realización dun filme no taller Largo viaje hacia… algún lugar; e o guionista, director, docente e xestor cultural Javier García, unha formación sobre montaxe e narrativa cinematográfica para alumnado de Secundaria e Bacharelato. Alén disto, o cineasta Peter Tshcerkassky e o fotógrafo Joan Fontcuberta ofrecerán cadansúa masterclass no marco do festival.

Oct
4
vie
Visitas teatralizadas por Padrón
Oct 4 todo el día

O Concello de Padrón organiza varias visitas teatralizadas polo municipio.  Unhas son visitas feitas por ‘Atanasio’, discípulo do apóstolo Santiago, mostrando os lugares xacobeos da vila. As outras son realizadas por Rosalía de Castro e Brocos (único pintor que puido realizar un cadro á escritora en vida). Fan un percorrido polo casco histórico.

Oct
5
sáb
Visitas teatralizadas por Padrón
Oct 5 todo el día

O Concello de Padrón organiza varias visitas teatralizadas polo municipio.  Unhas son visitas feitas por ‘Atanasio’, discípulo do apóstolo Santiago, mostrando os lugares xacobeos da vila. As outras son realizadas por Rosalía de Castro e Brocos (único pintor que puido realizar un cadro á escritora en vida). Fan un percorrido polo casco histórico.

Oct
11
vie
Visitas teatralizadas por Padrón
Oct 11 todo el día

O Concello de Padrón organiza varias visitas teatralizadas polo municipio.  Unhas son visitas feitas por ‘Atanasio’, discípulo do apóstolo Santiago, mostrando os lugares xacobeos da vila. As outras son realizadas por Rosalía de Castro e Brocos (único pintor que puido realizar un cadro á escritora en vida). Fan un percorrido polo casco histórico.